Podpořte nás Navigace Search Facebook

Odborné sociální poradenství Žamberk

O službě Odborné sociální poradenství

Odborné sociální poradenství poskytuje bezplatnou, nezávislou a odbornou pomoc formou telefonického, e-mailového či osobního poradenství v oblasti sociálně-právní. Poradenství poskytuje přesné a věcně správné informace o tom, jaká jsou vaše práva a povinnosti.

Dále nabízíme individuální i skupinové sociálně-terapeutické činnosti, v případě potřeby pomoc při vyřizování běžných záležitostí a zprostředkování kontaktu se společenským prostředím.

V případě Vašeho zájmu můžete vystupovat anonymně.

S jakými problémy se na nás můžete obrátit?

  • problémy s bydlením a nezaměstnaností
  • trestná činnost (oběti i pachatelé)
  • domácí násilí

  • vztahové problémy
  • výchovné problémy


Služba nabízí

Uvedené služby jsou poskytovány bezplatně!

  1. Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím:
    • pomoc a podpora při jednání a komunikaci
    • doprovázení v obtížné a zátěžové situaci (např. k soudním jednáním, k odborníkům atd.)
    • podpora při jednání s úřady či jinými institucemi (úřad práce, OSPOD, policie, městský úřad, zdravotní pojišťovny, poradna pro drogově závislé, lékař apod.)
    • pomoc a příprava na vstup do zaměstnání, vyhledávání volných pracovních míst
    • nácvik modelových situací (přijímací pohovor, společenské vystupování, telefonování apod.)
    • podpora vytváření a zdokonalování základních pracovních návyků a dovedností
    • pomoc zorientovat se v sociálním okolí
    • pomoc při zprostředkování kontaktů s odbornými pracovníky (psycholog, psychiatr apod.)
  2. Sociálně terapeutické činnosti:
    • pomoc při řešení náročných životních situací
    • psychologická a terapeutická pomoc
    • sociálně-psychologický trénink  trénink se primárně orientuje na nácvik sociálních dovedností, tedy uživatel může vyzkoušet své reakce v různých modelových situacích (řešení konfliktů na pracovišti, jednání na úřadech, vystupování na veřejnosti). Hlavní používanou metodou je aktivní nácvik. Uživatel dostává zpětnou vazbu na své chování a společně s pracovníkem hledá i jiné, vhodnější způsoby reagování v zátěžových situacích, a ty si osvojuje. Dále jsou uživatelé systematicky podporováni např. v respektování pravidel, řádu, dodržování časových harmonogramů apod.
  3. Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:
    • pomoc při sepisování žádostí o sociální dávky apod.
    • poskytování informací vedoucích k orientaci v nabídce trhu práce
    • podpora při hledání bydlení
    • základy práce s PC
    • pomoc při sestavování žádostí o rozvod, o svěření dítěte do péče, o osvobození od soudních poplatků
    • vypracovávání individuálních plánů

Cílová skupina

Služba je určena uživatelům všech věkových kategorií, kteří se ocitli v nelehké životní situaci, kterou neumí sami řešit.

  • oběti trestné činnosti
  • osoby, které vedou rizikový způsob života nebo jsou tímto způsobem života ohroženy
  • rodiny s dítětem/dětmi
  • senioři

Negativní vymezení cílové skupiny

Služba není určena osobám, jejichž aktuální stav znemožňuje poskytnutí služby.


Poslání a cíle služby

Posláním Odborného sociálního poradenství Centra J. J. Pestalozziho, o.p.s. je nabídnout jednotlivcům, párům a rodinám diskrétní, nestranné a nezávislé služby při řešení jejich tíživé životní situace, při rozkrývání problému a při překonávání bariér.

Cílem služby je:

  • udržet nebo posílit schopnosti a dovednosti osob s cílem dosáhnout větší samostatnosti a nezávislosti;
  • poskytnout podporu a potřebné informace při řešení nepříznivé situace;
  • pomoci zvládnout sociální a právní situaci;
  • stabilizovat psychický stav;
  • zvýšit schopnost osob řešit situaci a zapojit do řešení blízké okolí;
  • poskytnout informace a podporu ve využití dalších možných návazných služeb.

Principy

  • diskrétnost
  • bezpečí
  • dobrovolnost
  • respektování volby uživatelů
  • dodržování práv uživatele
  • individuální přístup k uživateli
  • dostupnost informací o službě
  • zásada srozumitelného předávání informací
  • udržování a zvyšování kvality služeb

  • flexibilita – přizpůsobení času oprávněným potřebám uživatelů v obvyklou dobu v pracovní dny, v naléhavých případech možnost návštěv u uživatele (v zařízení, doma)

Dokumenty


Kontakty