Podpořte nás Navigace Search Facebook

Krizové centrum Jihlava

O službě Krizové centrum

Služba krizová pomoc je určena lidem všech věkových kategorií, kteří se ocitli v nelehké životní situaci, kterou neumí sami řešit. Druh krize a její naléhavost může být kritériem pro rychlost poskytnutí pomoci.

Osoby se mohou ocitnout v krizi z mnoha důvodů, např.:

  • úmrtí blízkého člověka
  • přírůstek do rodiny
  • zjištění manželské nevěry
  • uzavření manželství
  • autonehoda
  • výpověď, nezaměstnanost
  • nástup do nového zaměstnání
  • soudní stíhání, věznění, propuštění na svobodu
  • oběť anebo svědek násilí
    pohlavní zneužití, přepadení, znásilnění
  • závažné zdravotní problémy
    těžké onemocnění vlastní nebo blízké osoby, narození postiženého dítěte, invalidita
  • velké přírodní katastrofy
    požár, povodně, záplavy
  • vážný zdravotní úraz
  • sebevražda osoby blízké, pocit ohrožení sebe nebo někoho blízkého

Nabízené služby poskytuje odborný tým pracovníků, jsou bezplatné a je-li to v zájmu uživatele, tak i anonymní. Používané metody jsou především krizová intervence, individuální a skupinová psychoterapie, psychologické a sociální poradenství.

Se svými Krizovými centry a nabídkou krizové pomoci se stalo Centrum J. J. Pestalozziho jedním ze zakládajících členů Asociace poskytovatelů krizové pomoci. Asociace sdružuje organizace a odborníky v této oblasti tak, aby se pomoc lidem v krizových situacích stala maximálně dostupnou a komplexní.


Služba nabízí

  • Krizová intervence
    Jedná se o zpracování krizového stavu uživatele metodou krizové intervence (ke krizi může vést ztráta zdraví či blízkého člověka, rozvod, vztahové problémy, domácí násilí, rozhodování o něčem, láska a nenávist, hromadné neštěstí a katastrofy, autohavárie, úzkosti, smutky, závislosti, myšlenky na sebevraždu, psychické a tělesné týrání a zneužívání a mnoho dalších situací).
  • Sociální poradenství
    Uživatelům pomáháme v orientaci sociálního systému, jsou poskytovány informace o možnosti a místech čerpání sociálních dávek (např. příspěvek na bydlení, dávky hmotné nouze).
  • Psychoterapie 
    Jedná se o zvláštní druh psychologické intervence, která působí na duševní život a chování člověka tak, že navozuje žádoucí změny a tím podporuje změnu u jedince.
  • Psychologická pomoc
    Pomáhá uživateli zorientovat se v problému. Může se jednat o jednu nebo více konzultací, jejichž cílem je zmapování situace uživatele včetně jejího kontextu (provádíme individuální poradenství, dále partnerské, manželské, rodinné, kariérové, apod.)
  • Rodinné poradenství
    Rodinné poradenství je zaměřeno na zvládání potíží v mezilidských vztazích, řešení osobních a rodinných problémů.
  • Provázení obtížnými rozhovory
    Jedná se o proces, ve kterém nestranný pracovník pomáhá stranám v konfliktu vést konstruktivní rozhovor v neutrálním prostředí.
  • Zprostředkování kontaktu na jiná odborná pracoviště
  • Doprovod a podpora při jednání s úřady dle potřeb uživatele
    Policie ČR, soud, městský úřad apod.

Cílová skupina

Cílovou skupinou jsou osoby v krizi. 

Služba je určena osobám v krizové situaci všech věkových kategorií – děti, mládež, mladí dospělí, dospělí, senioři.

Negativní vymezení cílové skupiny

Služba není určena osobám, jejichž aktuální stav znemožňuje poskytnutí služby.


Poslání a cíle služby

Krizové centrum Jihlava poskytuje psychosociální služby uživatelům v Kraji Vysočina, kteří se ocitli v krizové situaci, jež naléhavě ohrožuje život, či významně snižuje jeho kvalitu a vyžaduje bezodkladné řešení.

Krátkodobé cíle

  • zklidnění uživatele
    došlo ke snížení napětí
  • vytvoření krátkodobého plánu pro bezprostřední budoucnost
    uživatel má plán na nejbližší hodiny a dny

Střednědobé cíle

  • stabilizace stavu uživatele v krizové situaci
    uživatel nalezl stabilitu a rovnováhu
  • uživatel má náhled na situaci, v které se nachází
    situace je pro uživatele přehledná, rozumí jí
  • zplnomocnění uživatele k dalšímu řešení své situace
    uživatel je aktivní v dalším řešení své situace, využívá vlastních zdrojů, vyhledává návaznou pomoc a podporu


Zásady

  • dodržování práv uživatele
  • individuální přístup k uživateli
  • diskrétnost
  • bezpečí
  • dobrovolnost
  • respektování volby uživatelů
  • dostupnost informací o službě
  • zásada srozumitelného předávání informací
  • flexibilita
    Přizpůsobení času oprávněným potřebám uživatele v obvyklou dobu v pracovní dny. V případě potřeby dle individuální domluvy.
  • udržování a zvyšování kvality služeb

Dokumenty


Kontakty

Ing. Zdeněk Dostál

Ing. Zdeněk Dostál

vedoucí služby, sociální pracovník

Kateřina Leličová, DiS.

Kateřina Leličová, DiS.

sociální pracovnice

PhDr. Daniela Haubertová

PhDr. Daniela Haubertová

psycholožka

PhDr. Monika Kyršová

PhDr. Monika Kyršová

psycholožka