I Vy můžete pomoci I Vy můžete pomoci
dárcovský účet č. 4289681369/0800
Navigace Instagram Facebook

Krizové centrum Jihlava

O službě Krizové centrum

Krizová pomoc v Centru J. J. Pestalozziho, o.p.s. poskytuje psychosociální služby uživatelům, kteří se ocitli v krizové situaci, jež naléhavě ohrožuje život, či významně snižuje jeho kvalitu a vyžaduje bezodkladné řešení.

Druh krize a její naléhavost může být kritériem pro rychlost poskytnutí pomoci. Osoby se mohou ocitnout v krizi z mnoha důvodů, např.:

  • úmrtí blízkého člověka
  • přírůstek do rodiny
  • zjištění manželské nevěry
  • uzavření manželství
  • autonehoda
  • výpověď, nezaměstnanost
  • nástup do nového zaměstnání
  • soudní stíhání, věznění, propuštění na svobodu
  • oběť anebo svědek násilí
    pohlavní zneužití, přepadení, znásilnění
  • závažné zdravotní problémy
    těžké onemocnění vlastní nebo blízké osoby, narození postiženého dítěte, invalidita
  • velké přírodní katastrofy
    požár, povodně, záplavy
  • vážný zdravotní úraz
  • sebevražda osoby blízké, pocit ohrožení sebe nebo někoho blízkého

Nabízené služby poskytuje odborný tým pracovníků, jsou bezplatné a je-li to v zájmu uživatele, tak i anonymní. Používané metody jsou především krizová intervence, krátkodobá terapie, psychologické a sociální poradenství.

Se svými krizovými centry a nabídkou krizové pomoci se stalo Centrum J. J. Pestalozziho jedním ze zakládajících členů Asociace poskytovatelů krizové pomoci. Asociace sdružuje organizace a odborníky v této oblasti tak, aby se pomoc lidem v krizových situacích stala maximálně dostupnou a komplexní.


Služba nabízí

Nabídka základních činností

A) sociálně terapeutická činnost – krizová intervence a další socioterapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k překonání krizového stavu a zahájení následného terapeutického procesu

  • krizová intervence
  • telefonické a elektronické poradenství (poskytováno v provozní době KC)
  • krátkodobá terapie
  • psychologická pomoc
  • rodinné poradenství

 

B) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí

  • sociální poradenství (telefonické, osobní, e–mailové)
  • doprovody na jednání s úřady dle potřeby tíživé situace
  • sociálněprávní poradenství – sepsání žalob, žádostí, návrhů
  • právní poradenství

 

Složení komplexu služeb – nabídka služby

Krizová intervence – jedná se o zpracování krizového stavu uživatele metodou krizové intervence (ke krizi může vést ztráta zdraví či blízkého člověka, rozvod, vztahové problémy, rozhodování o něčem, láska a nenávist, hromadné neštěstí a katastrofy, autohavárie, úzkosti, smutky, závislosti, myšlenky na sebevraždu, psychické a tělesné týrání a zneužívání a mnoho dalších situací).

Sociální poradenství – uživatelům pomáháme v orientaci sociálního systému, jsou poskytovány informace o možnosti a místech čerpání sociálních dávek (např. příspěvek na bydlení, dávky hmotné nouze).

Základní právní poradenství – sociální pracovnice poskytuje základní právní poradenství v oblasti rodiny, pracovně – právních vztahů, apod. Pomáhá sepisovat žádosti o svěření dětí do péče, žádosti o rozvod a jiné.

Krátkodobá terapie – časově omezená spolupráce zaměřená na zorientování se v náročné životní situaci a její zvládnutí.

Psychologická pomoc – pomáhá uživateli zorientovat se v problému. Může se jednat o jednu nebo více konzultací, jejichž cílem je zmapování situace uživatele včetně jejího kontextu (provádíme individuální poradenství, dále partnerské, manželské, rodinné, kariérové apod.)

Rodinné poradenství – rodinné poradenství je zaměřeno na zvládání potíží v mezilidských vztazích, řešení osobních a rodinných problémů.

Zprostředkování kontaktu na jiná odborná pracoviště

Doprovod a podpora při jednání s úřady – dle potřeb uživatele (Policie ČR, Soud, Městský úřad, apod.)


Cílová skupina

Cílovou skupinou jsou osoby v krizi. 

Služba je určena osobám v krizové situaci všech věkových kategorií – děti, mládež, mladí dospělí, dospělí, senioři.


Poslání a cíle služby

Jsme bezpečným místem pro lidi a jejich trápení a pomáháme jim ulehčit tíživou situaci a hledat řešení.

Cíl služby

  1. Zastavit u klienta rozvoj krize.
  2. Zorientovat klienta v jeho náročné situaci.
  3. Pomoci klientovi zvládnout běžné nároky každodenního života.

Zásady

  • Dodržování práv uživatele.
  • Individuální přístup k uživateli.
  • Diskrétnost.
  • Bezpečí.
  • Dobrovolnost.
  • Respektování volby uživatelů.
  • Dostupnost informací o službě.
  • Zásada srozumitelného předávání informací.
  • Flexibilita (přizpůsobení času oprávněným potřebám uživatele v obvyklou dobu v pracovní dny, v naléhavých případech možnost návštěv u uživatele (v zařízení, doma).
  • Udržování a zvyšování kvality služeb.

Dokumenty


Kontakty

Mgr. Tereza Vágnerová

Mgr. Tereza Vágnerová

vedoucí služby, terapeut

Štefanikovo nám. 1972/2, Jihlava
PhDr. Monika Kyršová

PhDr. Monika Kyršová

psycholožka

Kateřina Leličová, DiS.

Kateřina Leličová, DiS.

sociální pracovnice                                                                              objednávání klientů na e-mailu: