Podpořte nás Navigace Search Facebook

Pár řádků k psychické odolnosti od naší terapeutky Jany (2/4)

/ Aktuality / Centrum J. J. Pestalozziho

Dnes zde pro vás máme druhý způsob, jak můžete budovat psychickou odolnost.

WELLNESS, ANEB CELKOVÁ POHODA

Stres ovlivňuje emoční i fyzickou pohodu. Starat se o své tělo se může zdát jako něco naprosto samozřejmého. A přesto je někdy snadné sklouznout k uspěchanému a zaneprázdněnému životnímu stylu, kdy o sebe člověk zapomene správně pečovat.

  • Vytvářejte si rutiny – pijte dostatek vody, jezte vyváženou stravu, spěte dostatek hodin, pravidelně cvičte.
  • Vyhněte se konzumaci alkoholu, drog a jiných návykových látek, pokud pro Vás představují prostředek k překonání nudy nebo strachu.
  • Praktikujte jógu, meditaci nebo jinou formu všímavosti (mindfulness).
  • Zkuste začlenit snadné, ale účinné cvičení zvané Tři dobré věci v životě. Instrukce jsou jednoduché: každý den si zapište tři věci, které se Vám daný den podařily. Přemýšlejte nad tím, proč se podařily a zkuste vymyslet, jak jste vy sám/sama přispěla k tomuto výsledku. Výzkum ukazuje, že lidé, kteří toto cvičení dělali po dobu jednoho týdne, se cítili šťastnější a projevovali méně depresivních příznaků v průběhu následujících 6 měsíců. Řekla bych, že alespoň za zkoušku to stojí! 🙂

Tím, že se zaměříte na tady a teď, trénujete svou mysl a postupně se učíte, jak přijímat a zvládat negativní aspekty Vašeho života. Více si uvědomujete, co se ve Vás odehrává, a tak získáváte nad svým životem větší kontrolu.

Tyto jednoduché strategie Vám mohou být dobře známé, ale vždy je dobré si je připomenout. A vzpomenout si, na kolik pozitivní vliv mají na naši psychickou pohodu, protože zvyšují naši přizpůsobivost na stres a schopnost zdravě zpracovat emoce.

Bc. Jana Kosová, MSc
psychoterapeutka Krizového centra Žamberk