Havlíčkův Brod, 3. listopadu 2016 – Boxy jsou uzavřené, hlasy sečtené. Zákazníci 91 hypermarketů Albert po celé České republice měli možnost hlasovat prostřednictvím žetonků – Bertíků o projektech na podporu dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí. Největší podporu nakupujících v Havlíčkově Brodě získal projekt organizace Centrum J. J. Pestalozziho.
O přízeň havlíčkobrodských zákazníků se utkaly projekty Centra J. J. Pestalozziho a Dětského domova Nová Ves u Chotěboře. Vítězem se stal projekt Centra J. J. Pestalozziho, které tak získá od Nadačního fondu Albert 55 tisíc korun na jeho realizaci. Druhý projekt pak obdrží 35 tisíc korun.
„Kampaň Bertík pomáhá se setkala s velkým zájmem ze strany zákazníků, kterým moc děkujeme za podanou pomocnou ruku. Celkově vhodili nakupující po celé zemi do hlasovacích boxů přes půl milionu žetonů. Tato podpora nás velmi těší, protože svědčí o tom, že lidé nejsou lhostejní ke svému okolí a chtějí ho měnit k lepšímu,“ říká Petra Režná, programová manažerka Nadačního fondu Albert.
Cílem vítězného projektu Centra J. J. Pestalozziho „Dům na půl cesty“ je co nejlépe připravit mladé lidi, kteří vyrostli v dětském domově, na samostatný život. Klíčové je zajistit, aby měli potřebné sociální dovednosti, zařadili se na trh práce a byli nezávislí na systému sociální pomoci. Centrum v Havlíčkově Brodě působí preventivně v oblasti nezaměstnanosti, závislostí, kriminality a bezdomovectví.
„Díky Bertíkově pomoci můžeme klientům nabídnout terapeutickou pomoc, aby měli šanci vyrovnat se traumaty z dětství a byli v životě úspěšnější. Vážíme si zájmu Nadačního fondu Albert o svět sociálně znevýhodněných mladých lidí i o práci neziskovek. Společně totiž usilujeme o totéž – o pomoc těm, kteří se většinu života cítí více opuštění a méně milovaní než většina z nás,“ říká Pavel Tvrdík, ředitel Centra J. J. Pestalozziho.
Téměř čtyři miliony korun pro dobročinné projekty
Charitativní program „Bertík pomáhá“ letos přilákal ve 34 regionech Česka na 120 lokálních organizací. Mezi přihlášenými byly dětské domovy i nejrůznější dobročinné instituce. Zákazníci 91 hypermarketů Albert po celém Česku měli možnost hlasovat od 21. září do 11. října. Za každý nákup nad 200 korun obdrželi jeden žetonek, takzvaný Bertík. Jeho vhozením do připravených hlasovacích boxů pak nakupující dali hlas jednomu ze dvou místních projektů. Nadační fond Albert celkově rozdělí částku 3 700 000 korun
Kampaň „Bertík pomáhá 2017“ navazuje na oblíbený projekt „S Bertíkem za dětským úsměvem“, který slavil úspěch v prodejnách Albert v letech 1999 –2012 a za tuto dobu podpořil stovky charitativních projektů částkou převyšující 80 milionů korun.