Úvod: Rozhodnutí klienta a návštěva krizového centra
Pandemie COVID-19 stále trvá, avšak lidé mají neustále stejné nebo podobné starosti ohledně zajištění bydlení, rodiny, příjmu či úhrady svých závazků. Právě v této neutěšené době může docházet k tomu, že zajištění příjmu rodiny není tak plynulé, jak měli původně naplánováno a může dojít k poklesu příjmů jednoho či více členů rodiny a tím pádem rodinného rozpočtu. Proto se na nás neustále obrací lidé s žádostí o poskytnutí nejen právního poradenství týkající se financí, rozpočtu domácnosti a především řešení závazků. Stále jsme schopni takové poradenství klientům poskytnout, a to jak v osobní rovině, tak v rovině elektronické (e-mail či telefonát). Proto zájem o naše poradenství neklesá, ba právě naopak, roste.
Klient zjistí, že již nezvládá splácet své závazky a rozhodne se pro řešení – podání insolvenčního návrhu s návrhem na povolení oddlužení. Po sjednání termínu schůzky v krizovém centru se sociální pracovnicí klient kompletuje podklady pro zpracování návrhu na povolení oddlužení. Těmi jsou:
- výpis lustrovaných věcí od soudu (soupis všech exekucí),
- pracovní smlouva,
- potvrzení o příjmech za posledních 12 měsíců,
- rozsudek soudu na výživné (pokud takový má),
- výpis z katastru nemovitostí (pokud vlastní nemovitost).
Sociální pracovnice s klientem vše projde, seznámí ho s průběhem přípravných prací a jakmile má všechny podklady, klient obdrží termín schůzky k právničce KC, která návrh zpracuje.
pokračování v příštím článku
Mgr. Soňa Hochová
právnička krizového centra