Podpořte nás Navigace Search Facebook

50 věcí, které se dají dělat "svobodně" v lockdownu

/ Aktuality / Centrum J. J. Pestalozziho

Lockdown není žádná sranda. Nepíšeme nic nového. Být většinou doma, v omezeném prostředí několika stěn. Nemožnost opustit katastr obce.  Péče o děti a k tomu zvládat distanční výuku.  Prostě žádná sranda, ideální podmínky k ,,ponorkové nemoci“.

Napadlo nás proto vytvořit seznam, co dělat svobodně v lockdownu. Seznam, který by vás mohl motivovat k činnostem, které vás už napadly nebo ještě ne. Trochu pozvednout morálku v této obtížné době.

  1. Cvičte doma. Sami nebo s dětmi. Dejte si nějakou cvičitelskou (reálnou) výzvu
  2. Pusťte si pěkný film (nebo si ho nechte doporučit)
  3. Hrajte společně stolní hry
  4. Uvařte či upečte něco, na co v běžném provozu nemáte čas a ani energii (třeba třípatrový dort 🙂
  5. Začtěte se do pěkné knihy s hrnkem dobrého čaje. Březen je měsíc knihy J
  6. Hledejte nové recepty na vaření, či pečení a experimentujte
  7. Choďte na rodinné procházky v okolí
  8. Při domácích pracích poslouchejte oblíbenou hudbu
  9. Dejte si horkou vanu s partnerem …se sklenkou dobrého vína a při svíčkách
  10. Dejte se do odkládaných domácích činností
  11. S dětmi vymýšlejte neotřelé hry
  12. Vyrábějte s dětmi – na youtube najdete hooodně inspirace
  13. Zapojte děti do velikonoční výzdoby
  14. Zkuste dlouuuuhé telefonáty s příbuznými a kamarádkami, příp. skype hovory
  15. Dejte si ,,drink“ s kamarády po skype a s dlouhým pokecem, náhražka osobní návštěvy
  16. Učte svého psa nové povely. Nebo to zkuste opačně, napodobujte svého mazlíčka J
  17. Pocvičte jemnou motoriku – zkuste si zahrát záchod/karty, co teprve mikádo
  18. Pozorujte, poznávejte a počítejte ptáčky z okna nebo u krmítka.
  19. Při procházce hrajte hru poznávání a nepoznávání lidí pod rouškou či respirátorem. Schválně kolik jich uhádnete a kolikrát oslovíte omylem někoho jiného J
  20. Buďte na sebe tvrdí, omezte se sami od sebe. Třeba změnou jídelníčku, zmenšení porcí a tím shodit pár gramů, dekagramů, kilogramů, které přišly nevítány přes zimu.
  21. Ochutnávejte. Čaje, kávy, čokolády, vína…dle libosti
  22. Stáhněte fotky z telefonu nebo fotoaparátu a prohlédněte si je (fakt byl na to dříve čas?)
  23. Ukliďte věci po zimě (lyže, sáně aj.)
  24. Provětrejte skříně a kousky, které nebudete nosit, nabídněte jiným
  25. Pracujte na zahradě nebo doma, zasejte ředkvičky do truhlíku
  26. Hledejte nebo založte ,,kešky“ na zajímavých místech (hra geocaching)
  27. Připravte své bicykly na sezónu
  28. Stáhněte si aplikaci EPP, hýbejte se a body podpořte vybrané projekty
  29. Dovolte si každý den čas pro sebe
  30. Zkuste zjistit víc o historii místa, ve kterém žijete
  31. Poslouchejte ranní zpěv ptáků
  32. Složte báseň. Magnesia litera z toho asi hned nebude, ale to nevadí
  33. Účastněte se on-line experimentů/výzkumů
  34. Zkuste doma dělat pokusy podle videí na youtube ( třeba #veda_na_doma)
  35. Postavte si vlastní stavby z lega a to nejlépe ze všech  kostiček, které máte
  36. Rozplánujte akce (svatby či rodinné oslavy), které budou až za pár měsíců… ono to uteče
  37. Instalujte si  Led osvětlení po celém bytě
  38. Pracujte na drobném technickém projektu (např. vytvoření vlastní herní konzole)
  39. Zkuste dlouhé debaty o abstraktních tématech (nejlépe s další osobou). Už dlouho jsem se chtěl/a bavit.
  40. Učte se  na hudební nástroj
  41. Cvičte jógu podle videí na youtube
  42. Zkuste  háčkování, pletení, šití a další ruční práce
  43. Zaveďte literární večery. Třeba k přečtení všech knih z jedné knižní série (např. všech 37 dílů Hercula Poirota od Agathy Christie 🙂
  44. Dejte kompletní péči pokojovým rostlinám
  45. Učte se kadeřnickému a nehtařskému řemeslu. Strojek na jedničku to jistí J
  46. Upečte si chléb
  47. Každé ráno si vyčleňte čas na cvičení nebo jiný rituál
  48. Zúčastněte se zajímavých online kurzů/webinářů
  49. Vzájemně si dopřejte masáž
  50. Zkuste test nealkoholických piv

Snad jste něco vybrali.

Mgr. Milan Štorek a spol.
Krizové centrum Chrudim