Příběh z Centra J. J. Pestalozziho dokazuje, jak důležitou úlohu sehrála pomoc pedagogů během nouzového stavu. Doučování v Azylovém domě jsme podpořili v rámci programu Prevence. Zmírňujeme tak vzdělanostní propad dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí.
“Jirkovi bylo téměř 9 let, ale jeho slovní zásoba tomu neodpovídala. Nedokázal skloňovat či dokonce pojmenovat některé předměty.
Individuální konzultace probíhaly zpočátku 2x v týdnu po 30ti minutách, skupinové 1x v týdnu. V době přerušení školní docházky během nouzového stavu bylo zřejmé, že maminka si s Jirkovou školní látkou nevěděla rady a také nemohla zajistit výuku online. Konzultace tak byly navýšeny na nejméně hodinu denně 5 dní v týdnu a nahradily částečně domácí výuku.
Po návratu do školy dostal Jirka od třídní učitelky pochvalu za zvládání školních povinností a píli během domácí přípravy. 1. třídu dokončil s vyznamenáním. I maminka dokázala uzpůsobit denní režim školním povinnostem a při psaní úkolů se Jirkovi věnuje mnohem více, obzvláště v českém jazyce a psaní, kde potřebuje větší dohled.”