Dům na půl cesty Hrochův Týnec

 

Služba Dům na půl cesty Hrochův Týnec je spolufinancována z projektu
Rozvoj sociálních služeb v Pardubickém kraji.

 

 

Jak to u nás chodí?

Předpokladem vstupu zájemce o službu je dobrovolnost a aktivní přístup k řešení vlastní situace. 

Před uzavřením smlouvy o poskytování služby DPC, je již při vstupním pohovoru zájemce o službu srozumitelným způsobem seznámen se všemi podmínkami a možnostmi při poskytování služby, s kalkulací za tyto služby, se svými právy a povinnostmi, poskytovatel je seznámen s potřebami zájemce.

Poskytovatel postupuje při uzavírání smlouvy tak, aby zájemce rozuměl obsahu a účelu smlouvy. Smlouva je oboustranná, písemná, ve 2 stejnopisech (1 náleží uživateli). Smlouva o poskytování služby DPC se uzavírá na dobu určitou, nepřevyšující 1 rok. Vždy je přihlédnuto k individuální situaci uživatele. V odůvodněných případech (např. studium), může být smlouva prodloužena.

Při podpisu smlouvy je již zřejmé, že se obě zúčastněné strany dohodly na společném zájmu a že jsou si vědomy, jakým směrem se bude poskytovaná služba ubírat.

Smlouva nabývá platnosti a účinnosti okamžikem jejího podpisu oběma smluvními stranami. (dle zákona 108/2006 Sb. o sociálních službách ve znění pozdějších předpisů).

Uživatel má právo uzavřenou smlouvu o poskytování služby měnit na základě oboustranné dohody s poskytovatelem služby (písemným dodatkem). Nedílnou součástí smlouvy o poskytování služby je individuální plán, ve kterém je specifikován rozsah, způsob, podmínky poskytování sociální služby; Kvalifikovaný souhlas se zpracováním osobních údajů; Domovní řád, ve kterém jsou uvedeny další povinnosti uživatele související s poskytováním služby DPC; dále Inventární soupis a Protokol o předání při nástupu do služby.

Služba DPC nemůže být poskytována anonymně.

V případě ukončení poskytování služby je uživatel dopředu informován o postupu a způsobu ukončení. Uživatel může ukončit poskytování služby kdykoliv bez udání důvodu (výpovědní lhůta pro administrativní ukončení služby činí 3 pracovní dny). Dále je služba ukončena naplněním stanovených cílů uživatele či uplynutím doby platnosti smlouvy. Ze strany poskytovatele může být služba ukončena pouze při hrubém porušení smlouvy uživatelem, nebo pokud nebude poskytovatel schopen zejména z ekonomických, provozních, odborných, ale i jiných objektivních důvodů zajistit smluvně zaručenou službu DPC. 

 

CO MŮŽEME NABÍDNOUT?

Procesem Domu na půl cesty je nazván sled činností vedoucích k tomu, aby uživatel služby získal psychosociální dovednosti vedoucí k naplnění stanovených cílů a integraci uživatele. 

a) Poskytnutí ubytování:

  1. Ubytování v prostředí, které má znaky bydlení v domácnosti, po dobu zpravidla nepřevyšující 1 rok.
  2. Vytvoření podmínek pro zajištění úklidu, praní a žehlení osobního prádla, výměny ložního prádla.

b) Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím:

  1. Pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob.
  2. Podpora a pomoc při využívání běžně dostupných služeb a informačních zdrojů.

c) Sociálně terapeutické činnosti:

  1. Socioterapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování osob.
  2. Aktivity zaměřené na budování a rozvoj pracovních návyků a dovedností nezbytných pro integraci osob na trh práce.

d) Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:

  1. Pomoc při vyřizování běžných záležitostí.

 

A) Základní činnosti:

  • Základní sociální poradenství je činnost, která je poskytována uživateli v rámci poskytované služby, a při které je uživateli poskytnuta základní podpora a informace umožňující řešení jeho situace. např. zařizování dávek hmotné nouze, vzdělávací semináře atd. 
  • Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím - pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou, pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začlenění uživatele. Dále podpora a pomoc při využívání běžně dostupných služeb a informačních zdrojů; např. příprava na vstup do zaměstnání, modelové situace, doprovod atd.
  • Sociální dovednosti - jsou soubor společensky i kulturně podmíněných dovedností, které si uživatel v průběhu služby osvojuje formou tréninku; např. nácvik telefonního hovoru, využívání hromadné dopravy, rozhovor s cizím člověkem, nakupování atd.
  • Pracovní dovednosti - k tomu, aby uživatel svou roli zaměstnance úspěšně zvládl, potřebuje získat řadu pracovních dovedností skládajících se z dílčích kroků, k čemuž přispívá pravidelný nácvik pracovních dovedností; např. dílna ručních prací atd.
  • Ubytování - je poskytováno ve dvou domech rodinného typu, v domech je celkem 12 lůžek. Domy jsou plně vybaveny nábytkem a zařízením běžným v domácnostech.
  • Trénink dovedností - nácvik dovedností, se kterými se uživatel setkává v běžném životě; např. vedení domácnosti, finanční gramotnost, vyplňování potřebných dokumentů, komunikace s úřady atd.
  • Doprovázení - pracovníci nabízejí možnost doprovázení uživateli služby v obtížných a zátěžových situacích. Míra doprovázení se s délkou poskytované služby snižuje, až dochází k úplnému osamostatnění uživatele; např. doprovod k soudu, lékaři atd.
  • Sociálně-terapeutické činnosti - cílem je vytržení klientů ze stereotypu prostředí, skupinová psychoterapie a poradenství, smysluplné trávení volného času, rozšiřování zájmů a rozvoj osobnosti; např. poradenství v oblasti vzdělání, sociálně – psychologický trénink atd.
  • Výchovné a vzdělávací činnosti - osobnostní rozvoj uživatele, edukace; např. výcvikové a výukové semináře.
  • Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí - např. řešení dluhové problematiky, zajištění zdravotní péče, jednání na úřadech atd.
  • Pomoc při hledání práce a bydlení - uživatelé mají možnost využít služby poradenství v oblasti bytové problematiky a zaměstnání, např. sepsání motivačního dopisu, CV, zprostředkování kontaktu s pronajímatelem bytu, vzdělávací semináře atd.
  • Terapeutická podpora - pomoc při řešení náročných životních situací, osobnostní rozvoj, emoční podpora; např. individuální psychoterapie, skupinová terapie, relaxace.

 

B) Fakultativní činnost:

  • Připojení k internetu

 

PRACOVNÍ TÝM DPC TVOŘÍ

  • Další odborný pracovník (2×)
  • Sociální pracovnice 
  • Terapeut 
  • Pracovník v sociáních službách

 

PROVOZNÍ DOBA

Ubytování je poskytováno nepřetržitě, ostatní služby jsou poskytovány v běžnou pracovní dobu v pracovní dny, případně dle potřeby.

Pracovní doba: 

 pondělí   7.30 - 17.00 
 úterý   7.30 - 18.00 
 středa   7.30 - 15.00 
 čtvrtek   7.30 - 15.30 
 pátek   7.30 - 14.30 

Aktuality

Volná pracovní místa
06. 11. 2017
Burza filantropie na Vysočině
01. 11. 2017
Akreditace pro služby v oblasti oddlužení
23. 10. 2017
Akcelerační víkend
19. 10. 2017
Diskusní panel: Cizinci z EU v Kraji Vysočina
18. 10. 2017
Chrudimská desítka
16. 10. 2017

» Archiv aktualit «


Chci dostávat aktuality na e-mail
Jméno:
E-mail:

Řekli o nás

  • Mgr. Božena Jirků

    ředitelka Nadace Charty 77 a Konta Bariéry

    "Jsem ráda, že Nadace Charty 77 a Konto Bariéry patří dlouhodobě mezi partnery takové neziskovky, jako je Centrum J. J. Pestalozziho v Chrudimi. Skvělou organizaci se skvělým ředitelem jsem poznala před dvaceti lety. Od té doby se rozrostla, dospěla, stala se z ní významná nezisková organizace v regionu. Těší mě úspěchy, ráda se přijdu podělit a poradit s problémy, které tady perfektně zvládají a vždy jsme jako velká nadace naopak ochotni podpořit činnost Pavla Tvrdíka a jeho týmu."

  • PhDr. Erich Stündl

    koordinátor prevence kriminality, Městský úřad Svitavy

    "Centrum J. J. Pestalozziho poskytuje široké spektrum sociálních služeb a účastní se řady projektů prevence kriminality města Svitavy. Velmi úspěšně pracuje např. v rodinné terapii nebo v oblasti dluhového poradenství. Tým pracovníků je charakteristický nejen profesionalitou, ale také motivací nebo osobnostními vlastnostmi. Výsledkem je odborná pomoc, která desítkám lidí pomohla k návratu do života nebo alespoň zmírnila míru jejich strádání. Osobně si bez pomoci kolegyň v Krizovém centru nedovedu oblast sociální prevence vůbec představit."

  • Ing. Pavel Šotola

    radní Pardubického kraje pro sociální věci a neziskový sektor

    "Centrum J. J. Pestalozziho je součástí krajské sítě sociálních služeb a patří tak mezi významné poskytovatele sociálních služeb v Pardubickém kraji. Díky profesionálnímu a zároveň lidskému přístupu pracovníků Centra se dostává potřebné pomoci dětem, mladým lidem, rodinám, ale i seniorům, kteří se dostali do krizové sociální situace. Zároveň komplexnost nabízených služeb tak pozitivně přispívá k řešení a zlepšení životní situace řady lidí."

  • Mgr. David Šimek

    starosta města Svitavy

    "Město Svitavy spolupracuje s řadou neziskových organizací. Jednou z nejvýznamnějších je Centrum J. J. Pestalozziho, které v našem městě provozuje krizové centrum. Jeho pracovníci pomáhají v oblasti dluhové problematiky, poskytují sociální, psychologické, terapeutické služby a s nimi spojené činnosti směřující k zlepšení problémů dětí, dospělých i rodin. Pracovníci vynikají osobní motivací a schopností efektivně pomáhat a spolupracovat s městem i ostatními organizacemi, které se podílejí na systému preventivních aktivit nebo sociálních služeb."


Naši partneři

  • Nadace ČEZ

    Nadace ČEZ
  • Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR

    Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR
  • Siemens

    Siemens
  • Elektrárny Opatovice, a.s.

    Elektrárny Opatovice, a.s.
  • TESCO STORES ČR a.s.

    TESCO STORES ČR a.s.
  • Iveco Czech Republic, a.s.

    Iveco Czech Republic, a.s.
  • regionální Deník

    regionální Deník
  • Kraj Vysočina

    Kraj Vysočina
  • Nadace Terezy Maxové dětem

    Nadace Terezy Maxové dětem
  • Hledáme rodiče.cz

    Hledáme rodiče.cz
  • Nadační fond Albert

    Nadační fond Albert
  • Nadační fond Tesco

    Nadační fond Tesco
  • Nadace rozvoje občanské společnosti

    Nadace rozvoje občanské společnosti
  • Pardubický kraj

    Pardubický kraj
  • Evropská unie

    Evropská unie
  • Pomozte dětem

    Pomozte dětem
  • Město Chrudim

    Město Chrudim
  • Evropský sociální fond v ČR

    Evropský sociální fond v ČR
  • ING Bank Fond Nadace Terezy Maxové dětem

    ING Bank Fond Nadace Terezy Maxové dětem
  • ING Bank

    ING Bank
  • Město Svitavy

    Město Svitavy
  • LMC s.r.o.

    LMC s.r.o.
  • Jobs.cz

    Jobs.cz
  • TAP nábytek

    TAP nábytek
  • Nadace Sirius

    Nadace Sirius
  • Fokus Vysočina

    Fokus Vysočina
  • Evropský sociální fond

    Evropský sociální fond
  • Burza filantropie

    Burza filantropie
  • 89Vision pictures

    89Vision pictures
  • Medesa s.r.o.

    Medesa s.r.o.
  • Ekomonitor

    Ekomonitor
  • VS Chrudim

    VS Chrudim
  • Město Jihlava

    Město Jihlava
  • Centrum Jogy Malaya Pardubice

    Centrum Jogy Malaya Pardubice
  • Kadeřnický salón Matrix Angel Pardubice

    Kadeřnický salón Matrix Angel Pardubice
  • Kosmetický salón Nika Chrast

    Kosmetický salón Nika Chrast
  • Kruh zdraví Chrudim

    Kruh zdraví Chrudim
  • Pracovny ŽENY s.r.o, Chrudim

    Pracovny ŽENY s.r.o, Chrudim
  • Obec Klešice

    Obec Klešice
  • DM drogerie

    DM drogerie
  • IKEA

    IKEA
  • Nadace Agrofert

    Nadace Agrofert
  • Iniciativa Show Your Help

    Iniciativa Show Your Help
  • The Velux Foundations

    The Velux Foundations
  • Pražská plynárenská, a.s.

    Pražská plynárenská, a.s.
  • Včasná pomoc dětem

    Včasná pomoc dětem